LøbeMagasinet

Løbeteknik træning med fem teknikøvelser

Måden, du løber på, kommer helt tilbage fra din barndom, og når du først er blevet voksen, kan det være svært at rette dit bevægelsesmønster og bygge en ny løbestil op. Du kan dog gøre rigtig meget for at optimere din løbeteknik og din løbeøkonomi. Som personlig løbecoach giver jeg dig her et indblik i løbeteknik samt et par øvelser, du selv kan arbejde med.
 
Læs med her, når løbetræner Peter Liljensten guider dig: 
Løbeteknik træning med fem teknikøvelser (0.2 Mb)

Test din kondi – med en coopertest og Bip-test

Vil du gerne have en status for din løbekondi, så er en selvtest altid et godt sted at starte. Personlig træner og løbecoach eksperten Peter Liljensten giver her et godt indblik i de to testmetoder Coopertesten og Bip-testen.
 
Læs med her, når løbetræner Peter Liljensten guider dig til kondi:
Test din kondi - med en coopertest og biptest (0.1 Mb)

Forebyg dine løbeskader

VI vil alle gerne vige udenom løbeskaderne, og faktisk er der en række forholds og huskeregler, som mindsker risikoen. Personlig løbecoach Peter Liljensten giver dig her sine bedste råd til forebyggelse af løbeskader.
 
Læs med her, når Peter Liljensten guider dig til forbyggelse af løbeskader:
Forebyg dine løbeskader (0.3 Mb)

Få det optimale ud af din intervaltræning

Det er mange forskellige måder, du kan bygge din intervaltræning op på, men der er dog en række regler, du bør følge, hvis du vil have det optimale ud af intervallerne. Det primære formål med intervaltræning er, at forbedre konditionen (maksimal iltoptagelse) og sprintevnen på de sidste meter (hastighedsteknik). Dette opnår du ved at belaste kredsløbet mest muligt i så lang træne med en intensitet, der ligger tæt på den maksimale iltoptagelse, i det omfang der er muligt.
 
Læs med her, når løbetræner Peter Liljensten guider dig til effektiv intervaltræning:

Sådan får du variation i din løbetræning

Det er både sjovt og effektivt at tænke variation ind i din træning. Personlig løbecoach Peter Liljensten giver her sine bedste råd til bakke trappe og strandtræning, så det er bare med at komme godt igang med træningen.
Sådan for du variation i din løbetræning med din personlig løbetræner (0.2 Mb)

Book et møde

- gratis og helt uforpligtende

Kontakt

Ønsker du at høre mere om hvordan jeg hjælper dig, kontakter du mig via nedenstående. Jeg ser frem til at høre fra dig.
Navn:
*
Telefon:
*
E-mail:
*
Angående:
*
Evt. besked:
 
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de gemmer også information om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Du kan forsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer at vi bruger cookies.
Peter Liljenstenhej@peterliljensten.dkCVR: 35551476+45 50 42 58 16